tisdag 12 november 2013

Baka!

Jag vaknade, va inne hos lillan och sa god morgon, satte på kaffe och startade igång ugnen för idag skulle jag göra scones till frukost. Japp, jag gav mig alltså på att baka igen. De gick bra, scones är ju inte jätte svårt att baka, inget blev bränt och brandlarmet va tyst. 
Medans jag står där och kladdar med en "deg" så undrar jag ju vart lillan tagit vägen och varför den stora tjejen inte kommit upp än men fortsätter iaf att fixa klart brödet och börjar diska. Vänder mig om för att kolla på klockan och min första tanke är "Men nej, nu har klockan stannat igen!", jag borde ha tänkt den andra tanken först "ehh är klockan bara 2.50?" Jag är helt övertygad om att min klocka har ringt, vilken den givetvis inte har gjort men jag har väl drömt de antar jag. Så de va bara att baka klart och gå å lägga sig igen.  

Men nu är iaf klockan ca 7 och sconesen blev jätte goda! Så alla är mätta & nöjda nu :) Lillan kommer inte ens ihåg att jag har sagt god morgon som tur är, hon tittade lite konstigt på mig när jag bad om ursäkt för att jag försökte få henne att gå upp klockan 3 på natten. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.